Urządzanie biura w mieszkaniu

biuro w domuPraca w domu to coraz popularniejsza forma zarabiania na życie. Trudno się dziwić – oszczędzamy koszty i czas przeznaczone na dojazdy, nerwy podczas stania w korku oraz pracujemy w domowej, przyjaznej atmosferze. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów na urządzenie biura w mieszkaniu, które mogą pomóc w stworzeniu miejsca sprzyjającemu efektywnej pracy.

Domowe biuro to zazwyczaj pomieszczenie dla jednej osoby, wystarczy więc wydzielić odpowiednią przestrzeń i oddzielić ją od pozostałej części mieszkania. W domkach jednorodzinnych, najlepszymi pomieszczeniami na biura są poddasza, które oddalone od centrum domu są dzięki temu ciche. W przypadku poddaszy należy pamiętać o dobrej wentylacji lub zastanowić się nad klimatyzacją, gdyż w lecie wysoka temperatura może wręcz uniemożliwić koncentrację i pracę. W bloku, gdzie trudno o wygospodarowanie miejsca, najlepiej usytuować biuro jak najdalej od salonu czy kuchni lub zastanowić się nad znalezieniem wolnego kąta w sypialni. Można również zainwestować w przesuwane ścianki, panele lub zasłonki, które odseparują biuro od części mieszkalnej. W końcu, odpoczywając po pracy, niekoniecznie chcemy oglądać papiery i niedokończone sprawy, które mogą zepsuć nam wieczór.

Biuro domowe musi być wyposażone w co najmniej dwie rzeczy – biurko i wygodny fotel. Nie oszukujmy się, praca w domu to spędzanie większości czasu przed komputerem lub przy papierkowej robocie. Nie należy więc oszczędzać czy decydować się na ładnie wyglądające krzesło, które będzie pasować do otoczenia, jednak kupić produkt wygodny i dbający o zdrowie naszego kręgosłupa.

Jeśli mamy odpowiednią ilość miejsca, dobrym pomysłem jest kupno biurka lub blatu, które pomieści komputer, klawiaturę, drukarkę oraz liczne dokumenty czy inne akcesoria
. Dobrze jest je postawić blisko okna, by korzystać z naturalnego światła. Czasami warto jednak kupić mniejsze biurko, a dokumenty, segregatory i inne papiery trzymać w osobnej szafce, dobrym pomysłem są również półki na ścianach. Można się również zastanowić nad postawieniem gdzieś pojedynczej rośliny w doniczce – będzie nie tylko produkować tlen ale również poprawi atmosferę i nastrój w pomieszczeniu.

Pamiętajmy, że praca w domu wymaga dobrej organizacji i uporządkowania. Wszelkie papiery powinny zawsze pozostawać w biurze. Mimo że to jedno mieszkanie, wyniesione papiery mogą się zgubić lub uszkodzić.

Z czego warto zrezygnować? Biuro, mimo że domowe, to jednak miejsce pracy. Usuńmy więc z niego wszelkie dodatki, które mogą rozpraszać naszą uwagę, zagracać przestrzeń czy zbierać kurz. W pracy biurowej ważnym elementem jest dobry dostęp do światła, szczególnie naturalnego. Warto więc zrezygnować z ciężkich zasłon czy firanek na rzecz rolet czy żaluzji. Dobrze jest też zainstalować dobre sztuczne oświetlenie. Choć kolorystyka to sprawa indywidualna, to jednak przy stonowanych, jasnych barwach lepiej będzie się nam skupić i pracować.

Dodaj komentarz